27 augusti, 2011

Enkätdags

Vad ska du läsa i helgen?

Jag tänkte läsa lite i essäboken Om övernaturlig skräck i litteraturen av H.P. Lovecraft.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?

En kopp te hör definitivt samman med den perfekta lässtunden. Sen spelar det inte så stor roll var någonstans. Helst ska det förstås inte vara allt för stökigt runt omkring. När jag var liten kunde jag bli så uppslukad av en bok att jag glömde bort både tid och rum. Om mina föräldrar eller syskon ville mig något fick de putta till mig.

Din bästa lässtund förra veckan?

Jag är så tråkig att jag säger alla lässtunder. Jag har ett uppdämt behov av att läsa.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?

Hehe... Det tänker jag inte skriva här för min man läser den här bloggen ibland. ;-)

Var läser du aldrig?

När jag är ute och går typ...

Vad läser du aldrig?

Jag läser inte Harlequin. Slukade dessa när jag var yngre men har inte läst någon på flera år. Men man ska aldrig säga aldrig.

Vilken är din favoritbokhandel?

Ja alltså, någon fysisk bokhandel kan jag inte nämna för jag köper de flesta av mina böcker på nätet och då är det Adlibris och Book Depository som gäller.

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?

Så många klassiker som möjligt utgivna av Penguin Popular Classics, Wordsworth Classics eller annan likvärdig utgivning.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?

De där böckerna av och med Bingo Rimér.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?

Jag tror det får bli Vardagsord av Charles Dickens, Leopard förlag.


Enkäten kommer från Enligt O.

1 kommentar:

enligt O sa...

Gillar min iPad, då kan man läsa lite mer i smyg... Fina klassiker skulle jag också vilja köpa!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...