14 mars, 2010

Det bidde en bok till...

Var en sväng i en riktig bokhandel och kikade runt bland de reaböcker som fanns kvar. Köpte Shantaram av Gregory David Roberts som jag varit lite nyfiken på ett tag. Tegelstenskaraktären har dock avskräckt en hel del men nu har jag i alla fall hemma och kan läsa när andan faller på. Tonårssonen ville absolut ha Patient 67/Shutter Island av Dennis Lehane så jag köpte den i pocket åt honom. Med tanke på att han inte är någon storläsare och hans ålder tänkte jag först säga nej. Men det vore inte direkt att uppmuntra honom till läsning. Och Dennis Lehane kan väl inte vara värre än Stephen King och Dean Koontz som jag själv läste halva nätterna när jag var i hans ålder. Böckerna från Argasso förlag har han faktiskt läst och gillade mycket. Patient 67 ser jag själv fram emot att både läsa och se på film.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...