09 mars, 2010

När ska man hinna skriva om alla böcker...

som man har läst. Just nu ligger det fyra böcker i en hög här bredvid datorn som väntar på att få ett alldeles eget inlägg här på bloggen. Jag vet bara inte när jag ska hinna skriva. Kan man expandera och ha en alldeles egen spökskrivare till bloggen? Nja, eller kanske inte. Jag har just givit mig i kast med The Old Curiosity Shop av Charles Dickens. Den boken är förmodligen inte lika lättsmält som de andra jag har läst den senaste tiden. Så jag ska nog hinna ikapp med mina recensioner. Och så hoppas jag att det dyker upp lite nya recensionsböcker den här veckan. Det är alltid lika roligt att få.

4 kommentarer:

Lilla O sa...

Visst ät det stora problem vi har vi stackars bokbloggare. Har också en hög böcker som väntar på att få ett inlägg och en ännu större hög som vill bli lästa.

Anonym sa...

Det här problemet känner jag igen alltför väl. Jag har just nu sex böcker i min att-blogga-om-hög och då rensade jag ändå ut en som jag kände att jag ju faktiskt inte absolut MÅSTE blogga om... Så om du hittar en spkökskrivare får du gärna dela med dig! ;)

Fru E sa...

Känner igen mig i det här. Och inte alla bcker man läser är ju lika lätta att skriva om heller. Men man måste ju inte skriva om allt heller (om det inte är recensionex man fått, alltså)!

Hellre barfota än boklös sa...

Recböcker har absolut prioritet. Att inte hinna skriva om övriga böcker är ju definitivt ett lyxproblem som jag nog gärna har. :-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...