31 mars, 2010

Lästa böcker mars 2010

Mars har varit en riktigt bra läsmånad för mig. Det blev tolv böcker. Om jag måste välja en favorit så får det nog bli Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Jag ser fram emot att läsa hennes debutbok Smaken som utspelar sig i samma byggnad som Igelkottens elegans.

Marie Hermanson - Hembiträdet (262)
Chelsea Cain - HeartSick (337)
Muriel Barbery - Igelkottens elegans (347)
Catherine Fischer - Ficktjuvens spöke (90)
Eric Brown - Fånge i tiden (83)
Fredrik Robertsson - Fattig miljonär (188)
Nawal El Saadawi - Den stulna romanen (263)
Linwood Barclay - Utan ett ord (358)
Tana French - Okänt offer (518)
Neil Gaiman - Kyrkogårdsboken (328)
Persson, Carlén & Suhonen - Bokslut Reinfeldt (201)
Charles Dickens - The Old Curiosity Shop (544)

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...