11 april, 2011

Jag har sagt upp mig

Ja inte från något jobb alltså men som en av Bokmässans bloggambassadörer. Tiden räcker helt enkelt inte till. Jag kunde inte delta på den inspirationsträff vi blev inbjudna till tidigare i år. Ska sanningen fram så mådde jag fruktansvärt illa dygnets alla 24 timmar på grund av min graviditet, så jag vågade inte åka iväg och försöka låtsas som ingenting i två dygn.

Förutom att jag känner att tiden inte räcker till så kommer jag med största sannolikhet inte att kunna åka till bokmässan i september. Anledningen till det hänger ju tätt samman med det där illamåendet jag skrev om ovan och stavas bebis.

Så ligger det till. Även om det givetvis känns tråkigt att säga ifrån sig detta så är det ändå ett dåligt samvete mindre som hänger över mig. Samtidigt vill jag passa på att önska alla andra bloggambassadörer lycka till och hoppas ni får riktigt kul på mässan i år!

8 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

Fint att du lyssnar på dig själv och du kan ju alltid följa oss via våra bloggar. :)

Titti sa...

Jag ska absolut följa er andra och vad ni skriver om bokmässan (och era rapporter därifrån så småningom). Och jag tänkte inte lämna Bokmässans community bara så där heller. :-)

Tobias Vemmenby sa...

Tycker det är ett jättebra beslut (om än tråkigt för bokmässan). Så få vågar sätta sin hälsa för att man ska vara "duktig" hela tiden.

Tycker du är en förebild snarast. Vi är många som skulle må bra av att sätta oss själva först ibland.


- Tobias Vemmenby

mormor Hanneles bokparadis sa...

(dottern har också mått illa)

Titti sa...

@Tobias: Känner verkligen att det var rätt beslut. Men det var svårt att ta för jag ville gärna fortsätta. Men hoppas någon annan kan få chansen istället för mig.

@Hannele: Usch för illamående. Hoppas det gett med sig för din dotters skull. Med första barnet mådde jag inte illa alls, men det har jag fått tillbaka många gånger om förra gången och denna.

enligt O sa...

Usch för illamående. Mådde illa varje dag med unge nummer 2, men inte med första. Hoppas att ditt går över snart. Barn med mycket hår sa min barnmorska, vilket stämde på lillebror som hade en rejäl kalufs. Tråkigt att inte få träffa dig, men du gör absolut helt rätt! Sköt om dig!

Titti sa...

Mmm... mår fortfarande illa då och då och jag har ändå gått mer än halva tiden. Blä! Mina ungar har varit "skalliga" båda två så jag räknar med en till med lite hår på knoppen. Dock har båda två haft lite av lanugohåret kvar eftersom de båda är födda för tidigt. Tycker det är så himla gulligt. Hahah! Alldeles mjukt och ulligt. De ser ut som små trollungar med hår på rygg och axlar. :-))

Ja det tråkigaste är att inte få träffa alla er andra.

Lyrans Noblesser sa...

Klokt beslut och ett jättestort grattis till babyn. Hoppas illamåendet och andra graviditetsbekymmer försvinner ögonaböj!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...