20 augusti, 2009

Min Dickenssamling är nu komplett!

Ja åtminstone vad gäller hans romaner. En novellsamling ingår i samlingen och det är Christmas Books, en novellsamling där bland annat A Christmas Carol ingår. Böckerna står i min bokhylla sorterade i kronologisk ordning. Hans övriga noveller skulle jag också vilja ha i min samling såklart. Är det någon som vet om det finns någon novellsamling så får ni gärna tipsa mig om det. Så småningom skulle jag vilja ha böckerna som inbundna utgåvor, men det får bli i framtiden någon gång. Just nu är jag väldigt glad över att ha hans (nästan) samlade verk i bokhyllan. Ser riktigt fint ut. Tittade klart på Bleak House-serien på DVD igår också. Den rekommenderar jag varmt till alla som gillar Dickens. De har lyckats gestalta karaktärerna väldigt väl tycker jag. Mr Skimpole var precis så där äckligt barnslig och lite lömsk. Och Tulkinghorn var precis så där elak och högdragen som jag tänkte mig att han skulle vara. En och annan tår fälldes också under seriens gång...

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...