19 augusti, 2009

Nya bokhyllor

Eller nåja, bättre begagnade bokhyllor är väl en mer korrekt beskrivning. Min kära sambo kom hem med en överraskning igår kväll. Han hade fått tag på två jättefina bokhyllor på jobbet för en hundring styck. Min bokhylla håller bokstavligt talat på att ramla isär. Den har hängt med sen jag var liten så den har några år på nacken. Trots att jag har massor av böcker nerpackade i kartonger (i väntan på mitt privata bibliotek, min stora dröm) så har den varit fullbelamrad med böcker. Vi köpte en mindre trähylla att sätta upp på väggen för ett tag sedan och det lättade väl något på tyngden men fortfarande är bokhyllan väldigt rörig. Men med två hyllor ska jag väl ändå kunna få plats med mina böcker som jag har uppe för tillfället. Och så ska jag passa på att sortera mina älsklingar. Jag tror det kommer bli efter författare och kanske även efter ämne. Jag får se vad det blir. Äntligen ska jag få lite ordning i alla fall.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...