23 augusti, 2009

Pocket - önskelista

Inför Pocket&Prassel 3.0 (igen). Önskelista på pocketböcker. Utan inbördes ordning

  • Charles Dickens - novellsamling (har redan Christmas books. Det är hans andra noveller jag vill ha)
  • Johan Theorin - Skumtimmen
  • Torgny Lindgren - Ormens väg på hälleberget
  • Henning Mankell - Kinesen
  • Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur helvetet
  • Carsten Jensen - Vi, de drunknade
  • Umberto Eco - I rosens namn
UPPDATERAT:
  • Henry David Thoreau - Walden (såg precis att den kommit i pocket på svenska)

2 kommentarer:

Fiktionista sa...

Vilken blandning av böcker! Vilken vill du helst få?

Titti sa...

Ja jag gillar ju lite av varje. :-) Manson vore ju kul att få. Är nyfiken på Carsten Jensen och Torgny Lindgren har jag hört så mycket gott om. Dickens för att jag vill ha även hans noveller. Eco är ju en gammal favorit. Har ju sett filmen många gånger men inte läst boken... Jag vet faktiskt inte om jag kan bestämma mig för vilken jag mest vill ha. Men jag tror det står mellan Manson och Dickens... Ja vilket udda par.. :-D

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...