22 september, 2010

Nu är det inte långt kvar...

Nej, jag snackar inte om Bokmässan! Jag ska ju inte dit. Och jag är inte det minsta avundsjuk på alla ni som ska det. Inte alls. Hur kan ni ens tro det? Vad vore väl en dag på Bokmässan i Göteborg med Sveriges samlade litteraturscen när man kan spendera en del av dagen på närmaste Myrorna? Ja, jag lär knappast stöta på någon av de författarna som kommer att vara där. Men jag är en storsint människa och låter mig inte avundas... (Ni skulle se mitt skenheliga leende just nu...)

Det jag menar med att det inte är långt kvar nu är att det inte är långt kvar tills jag ska börja skriva på min roman. Jag tänkte börja mitt projekt den 1 oktober, en fredag om jag inte är helt ute och cyklar. Jag håller som bäst på att förbereda mig mentalt men jag läser också två böcker som handlar om att skriva en bok under en månads tid. Böckerna hjälper mig såklart inte att skriva boken men där finns en hel del matnyttiga tips och till den ena ska det enligt uppgift i boken ingå ett slags medlemskap i en supportgrupp på internet. Det ska jag kolla upp. Eftersom jag kommer att skriva boken nu i oktober istället så blir det inte något med NaNoWriMo som jag tidigare har skrivit om.

Det känns lite jobbigt att outa sitt skrivande så här men ju fler som vet om att jag tänker skriva en roman i oktober, desto fler människor kan sparka mig i röven. Dessutom skulle det bli riktigt pinsamt om jag nu inte skulle göra det. Jag tror jag skulle vara tvungen att lägga ner min blogg av ren skam. Och det vill jag ju inte. Jag hoppas inte ni heller vill det. :-)

8 kommentarer:

Vixxtoria sa...

Vad är det för böcker om att skriva som du läser? undrar nyfiken.

Annika sa...

Jag är inte bara avundsjuk på alla som ska till bokmässan. Jag är precis lika avundsjuk på dig som verkligen har bestämt dig för att ta tag i ditt skrivande och skriva en roman.

Jag håller verkligen tummarna för att du kommer att lyckas med din ambition och skickar härmed ett stort stort lycka till!

Marie sa...

Nu vet jag inte om kommentaren postades eller inte? Om inte kan jag posta den igen?

Marie sa...

Okej här kommer den igen:
Vad häftigt att börja skriva på en roman, jag tror som du att det är smart att berätta i bloggen om att man ska börja så man har större chans att avsluta projektet! Kommer du skriva på heltid?

Och sen är det roligt att jag hittade hit till din blogg. Jag gillar också böcker och hårdrock så det är något vi har gemensamt.

Titti sa...

Hej Marie och vad roligt att du kommenterade så jag fick chans att kolla in din fina blogg! Där upptäckte jag en till sak som vi har gemensamt. Jag har också varit vegetarian i över tio år och jag har också väldigt svårt att tro att jag någonsin kommer att stoppa ett djur i min mun...

Jag kommer inte skriva roman på heltid. Eller ja, vi får se hur det blir med det. Jag är för närvarande arbetslös. Jag har dock haft ett timvik på orten där jag bor men nu behövs jag visst inte längre så det ser ut som jag kan ägna skrivandet rätt mycket tid under den närmaste tiden.

Och jag tror verkligen på att hänga ut mitt skrivande för det kommer att tvinga mig att slutföra det också. :-) Jag har dock inte vågat berätta för mer än en handfull människor irl om detta dock. Om dom nu inte har hittat till min blogg och läst det här förstås, men ingen har sagt nåt...

Titti sa...

Tack Annika och Vixxoria för era kommentarer! Jag trodde jag hade godkänt dem men nu när jag loggade in så hade jag visst missat det. Tack för lyckönskningar Annika! Jag planerar att skriva ett inlägg om de där skriv-en-bok-på-30-dagar snart. Så du får svar snart Vixxtoria.

Marie sa...

Din blogg kommer definitivt bli en favorit, nu ska jag bara ha tid att gå igenom äldre inlägg! Jag hinner inte alltid sitta så mycket vid datorn som jag skulle vilja.
Undrar om det är vanligt att gilla hårdrock och böcker, jag tror den kombinationen är ganska ovanlig faktiskt.
Vegetarian har jag varit sedan 15-års åldern.

Vad kommer din roman att handla om? Om du vill berätta det såhär öppet.

Titti sa...

Jag har några läsare som brukar kommentera här på bloggen som också gillar hårdrock så helt ovanligt är det inte. Sen finns det ganska många av mina idoler som också verkar vara riktiga boknördar. Vad jag har förstått så läser både Roy Khan och Oliver Palotai i Kamelot mycket. Den sistnämnde "värmer upp" inför en show med att läsa en bok! Det tycker jag verkar vara ett riktigt bra sätt att värma upp på. Jag har fler exempel på bokläsande hårdrockare så det är som sagt inte så ovanligt som man kanske kan tro. :-)

Jag är några år äldre än dig för jag har varit vegetarian sedan 20-årsåldern :-)

Jag tror att jag än så länge vill behålla temat på boken för mig själv. Men jag lovar att dela med mig när jag känner att tillfället är det rätta.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...