21 september, 2010

Uppdaterad lista

Jag uppdaterar min lista med norsk litteratur att läsa med en titel; Kjersti Annesdatter Skomsvold's Ju fortare jag går, desto mindre är jag. Sedan grönmarkerar jag den bok på listan som jag läst ut.

* Henrik Ibsen - Peer Gynt & Et dukkehjem
* Karl Ove Knausgård - Min Kamp, andre bok
* Ingvar Ambjørnsen - Fågeldansen & Blodsbröder
* Sigrid Undset - Kristin Lavransdotter
* Jo Nesbø - Fladdermusmannen
* Mette Newth - Bortrövade
* Anne B. Ragde - Eremitkräftorna & Vila på gröna ängar
* Salmund Kyvik - Inga Torfinnsdatter - Farlige følelser
* Torill T. Hauger - Rödskinnens land och andra titlar
* Kjersti Annesdatter Skomsvold - Ju fortare jag går, desto mindre är jag
*
Erlend Loe - Volvo lastvagnar

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...