03 januari, 2011

96 titlar och inskickat manus

Trots att bokbloggare absolut inte tävlar med varandra i antal lästa böcker under ett år så måste jag ändå få göra en liten summering. 96 titlar blev det till slut. Eller 95 om vi räknar bort seriealbumet av Frankenstein. Det nådde inte riktigt upp till rekordåret 2009 då jag läste hela 111 böcker. På något vis känns det skönt, för då höjde jag ju inte ribban inför det här året i alla fall. Lästorkan skördade en del offer i slutet av året, i december kom jag inte upp till mer än tre utlästa böcker. Dock tror jag att jag slagit rekord i antal påbörjade böcker. De ligger lite här och där, lämnade åt sitt öde. En av alla dessa påbörjade har jag faktiskt tagit mig an igen, fast det var längesen jag började läsa den och då tog det plötsligt stopp. Men nu flyter det på så fint. Jag tror inte att jag ska nämna vilken bok det är för då stöter jag väl på patrull igen. Men nu hoppas jag att 2011 blir ett riktigt bra läs- och skrivår.

Minns ni att jag skrev att jag skulle skicka in minst ett manus till bokförlag innan 2010 var slut? Det har har jag gjort. Jag förväntar mig inte något annat än refusering. Tänkte som så att jag måste påbörja min nya hobby ganska omgående; att samla på refuseringsbrev. Ser fram emot mitt första. Kanske skulle jag sätta in dem i en snygg pärm?

2 kommentarer:

Vixxtoria sa...

Rekord i antal påbörjade böcker har jag kanske inte, men definitivt i antal halvlästa. Jag har räknat ut att de kommer att komma till stor användning under 2011, då jag kan läsa ut dem, och foga dem till detta års statistik, och därmed liksom öka antalet lästa böcker på 2010 års bekostnad...

Men grattis till det inskickade manuset. Blev det det exemplaret med rödmarkeringarna?!

Titti sa...

Jag tror också mina påbörjade och halvlästa kommer att komma till nytta för årets statistik.

Det manuset jag skickade in var ett annat. Ett barnboksmanus. Det kändes på något vis inte lika hemskt att skicka in. Och inte lika hemskt att det manuset blir refuserat. Måste vänja mig lite långsamt...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...