06 januari, 2011

Detta skrivande

Jag funderar på om jag trots mina principer att inte lämna ifrån mig en text som jag inte själv är nöjd med, ska lämna från mig en text som jag inte är nöjd med. Bara för att få lite respons på det hela. För att höra om den är lika värdelös som jag tycker att den är just nu, eller för att höra att den inte är lika värdelös som jag själv tycker att den är just nu. Helst skulle jag nog vilja radera alltsammans, men det vore kanske en aning överilat. För det är ju trots allt så att det är bättre att ha en dålig text än ingen alls. Den dåliga texten kan ju arbetas om. En text som inte finns kan man inte göra så mycket med. Jag tror kanske att det bästa vore, som skrevs i kommentarerna igår, att helt enkelt ta en paus. Kanske skriva på något helt annat ett tag.

2 kommentarer:

Pål Eggert sa...

Det kan vara vettigt att ta en paus, gärna några veckor, och sedan gå tillbaka med fräscha ögon. Dessutom kommer hjärnan förmodligen att jobba på som vanligt och det kan hända att den kommer på grejer som förbättrar under pausen.
Det är väldigt givande att få respons på texter men det gäller att hitta någon som gillar den riktning man jobbar i och ändå kan komma med konstruktiv kritik.

Titti sa...

Ja, jag tror att jag ska göra det. Kanske skriva på något helt annat. jag har några noveller som jag inte redigerat klart. Ska nog göra det istället.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...