14 januari, 2011

I april kan du läsa min novell i Eskapix

Eskapixbloggen nämns min novell idag. Den som vill läsa mitt alster får alltså ta och införskaffa ett nummer av detta magasin i april. Och det gör ni, eller hur? Bra!

Jag har också funderat över det där med avsaknaden av kvinnliga skräckförfattare. För visst måste det finnas fler kvinnor som gillar att både läsa och skriva skräck? Varför är det då bara manliga skräckförfattare som publiceras? Mycket märkligt. Det här har jag tänkt ändra på som ni kanske förstår. Om tio år kommer det inte pratas om John Ajvide Lindqvist - Sveriges skräckmästare. Nej, det kommer att såklart att pratas om Sveriges skräckmästarinna (heter det så?), det vill säga undertecknad. Drömma måste man väl få göra. Och som det brukar heta, sikta mot stjärnorna så når du trädtopparna.

6 kommentarer:

Sara BE sa...

Vad kul! Ska definitivt läsa! Gissar att du kommer att påminna igen. :)

Du glömmer Amanda Hellberg! Jag tycker hon är mycket läskigare än JAL.

Titti sa...

Ah! Har ju faktiskt hört talas om henne och följer hennes blogg, men jag har ännu inte läst något av henne. Får se till att fixa det.

Ss sa...

Stort grattis och välkommen in i gemenskapen!

Pål Eggert sa...

Helvete, jag läste ju det där inlägget men kopplade tydligen inte riktigt. Vad roligt. Ska bli spännande att läsa.

Titti sa...

@Stewe: Tack så mycket!

@Pål: Äsch, inte så lätt att koppla ihop namn med bloggare så där bara.

Ska bli kul att (kanske) få höra vad ni tycker om den. Själv tycker jag nog att den är okej.

Sara BE sa...

Titti - Gör det! Jag tror att du kommer gilla! :)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...