23 januari, 2011

Biblioteksfynd

När dottern och jag var på biblioteket senast hade de gjort en rejäl rensning bland sina böcker. Ett stort bord och två vagnar fyllda med böcker för fem kronor styck. Det kunde jag ju inte gå förbi osett.

Jag fyndade tre böcker; Maskrosbarn: Miljöpartiets första tjugo år av Mikael H Nyberg (red). Jag har läst den två gånger förut men när jag såg den ligga där var jag tvungen att ta med mig den hem. The Bluest Eyes av Toni Morrison och En spökhistoria vid jul av Charles Dickens fick också följa med mig hem.

Dottern fyndade såklart också. Bland annat Kastrullresan av Edith Unnerstad och Häxkalaset av Inger och Lasse Sandberg.

3 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

Mitt bibliotek skänker böcker, en del på finska och sist hittade jag Lille Viggs äventyr på julafton av Viktor Rydberg, gratis på finska :) Och en bok av Joyce Carol Oates, lite trasig.
(jag har gjort en liten uppmaning till dig som jag för vidare från andra bloggare. Titta in på min blog!

Titti sa...

Jag är ändå glad över mina fynd. Dessutom brukar de flera gånger om året dela ut sprillans nya böcker från en rad olika förlag. ;-)

Åh, det är verkligen roligt att se olika blogg- och skrivarhörn men personligen känner jag mig inte bekväm med att visa upp någon del av mitt hem på min blogg, så jag får artigt tacka nej till din uppmaning.

Hannele sa...

ok, ingen inredningsblogg detta ;)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...