27 januari, 2011

Jonathan Safran Foer - Eating Animals

Det finns en intressant föreläsning med författaren Jonathan Safran Foer där han pratar om sin senaste bok Eating Animals. Jag har inte läst boken än men den har stått på min lista över böcker som jag absolut måste läsa.

Föreläsningen kan du lyssna på här. Scrolla ner lite så hittar du föreläsningen som heter just Eating Animals. Jag är kanske är jävig eftersom jag sedan länge är vegetarian (och även vegan i perioder) men föreläsningen är riktigt intressant och tar inte bara upp argument för/emot vegetarianism utan även en hel del fördomar och situationer som vegetarianer möter i sitt dagliga liv. Dessutom, som pricken över i, är Jonathan Safran Foer riktigt rolig att lyssna på.

Eating Animals kommer förresten ut på svenska nu i vår på Norstedts förlag.


Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...