08 januari, 2010

Har du lästumme?

Man kan ju få musarm och nu för tiden hör man även talas om sms-tumme när man får ont i tummen/tummarna av för mycket smsande. Jag har fått något som måste kallas för lästumme så jag ofta håller böcker i ett enhandsgrepp. Nu har min stackars tumme blivit alldeles överansträngd av detta och det är inte första gången det händer heller. Det finns väl bara ett sätt att bota detta på. Antingen att inte läsa på ett tag vilket i princip är omöjligt att begära. Det mer vettiga alternativet är ju annars att hålla böckerna med båda händerna så inte min stackars tumme blir alldeles överansträngd av all läsning. Har du haft lästumme någon gång? Eller någon annan krämpa som är kopplad till just läsning?

3 kommentarer:

Maria sa...

Nope, ingen lästumme här. Jag ligger ofta på mage när jag läser och då behöver jag ju inte lyfta boken alls. ;)

Anonym sa...

Träningsvärk i armarna efter att ha läst allt för tunga böcker har jag haft många gånger... Och när jag fick glasögon för något år sen så var det delvis för att jag läser så mycket och alltså anstränger ögonen.

Hellre barfota än boklös sa...

Skönt att det finns fler som har läsrelaterade krämpor.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...