31 januari, 2010

Sammanfattning januari

Januari
1. Charles Dickens - Oliver Twist (353)
2. Johan Kling - Människor helt utan betydelse (165)
3. Jonas Jonasson - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (391)
4. Harald Schumann & Christine Grefe - Global nedräkning (414)
5. James M. Cain - The Postman Always Rings Twice (116)
6. J.M. Coetzee - Sommartid (286)
7. Torbjörn & Ylva Esping - Monsterbiff till middag? Fusket och snusket med vårt älskade kött (296)
8. Arthur Conan Doyle - En försvunnen värld (228)
9. Rebecca Gillieron & Catheryn Kilgarriff - The Bookaholics' Guide to Book Blogs (254)
10. Clive Barker - The Hellbound Heart (128)
11. Slash med Anthony Bozza - Slash (458)
12. Liza Marklund & James Patterson - Postcard Killers ( 359)

Antal lästa böcker: 12
Antal kvinnliga författare: 4
Antal manliga författare: 11
Antal lästa sidor: 3448

Manliga författare är klart dominerande under den här månaden. Av de kvinnliga författarna är det endast en (1) bok som var skriven enbart av kvinnor, det var The Bookaholics' Guide to Book Blogs av Rebecca Gillieron & Katheryn Kilgarriff. De resterande tre hade alltså en manlig medförfattare. Får allt ta och bättra mig där känner jag.

Tilläggas kan att jag i januari även skulle ha läst Sketches by Boz av Charles Dickens. Den boken finns som ni ser inte med i listan ovan. Den består av kortare texter och jag läser ganska sporadiskt i den. Men det är inte förrän i oktober som jag ska läsa två böcker av Dickens under en och samma månad igen så jag tar med mig den boken och fortsätter att läsa i min egen sporadiska takt. Mitt nästa läsprojekt blir Nicholas Nickleby av Dickens.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...