21 januari, 2010

Norstedts frestar med sommarens utgivning

Inte nog med att det kommer en massa braiga böcker nu i vår. Nu har Norstedts lagt ut sin sommarkatalog på nätet också. Jo jag tackar...

Ny deckare från Anna Jansson kommer, Drömmen förde dig vilse heter den. Verkar spännande och bra. Och så kommer en bok ut på svenska vars engelska original stått i min bokhylla oläst alldeles för länge. The Gargoyle av Andrew Davidson kommer i juni med den svenska titeln Gargoylen. Och jag påminns om att det börjar bli dags att plocka fram mitt ex och läsa den. Även Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov ger Norstedts ut. Den boken står ju också i min bokhylla.. Oläst...

Och så scrollar jag lite längre ner och vad får jag se då om inte The Prince of Darkness, Mr Ozzy Osbourne himself! I maj kommer självbiografin Jag är Ozzy. Den får jag bara inte missa. Ozzy är ju en levande legend och jag loggar genast in på Spotify för att lyssna på en av mina absoluta favoriter med Black Sabbath - Sweet Leaf (och så bryr vi oss inte om vad den handlar om).

4 kommentarer:

Linnea sa...

Kul att sommarkatalogen redan har kommit. Den ska jag spana in. Men Mästaren och Margarita kommer jag att lämna därhän. Den har jag redan läst och tyckte in om..

Hellre barfota än boklös sa...

Nej vad säger du?! jag har hört så mycket gott om den boken. Jag tror du är den första som säger att den inte är bra. Får se vad jag tycker sen när jag tar tag i den.

Bokomaten.. sa...

Jag är Ozzy låg på topplistorna i London i julas.:) Såg massor med signerade ex dessutom så han måste ha varit på signeringsturné. Hur kul är itne det! Hur 17 har det gått till?:)

Hellre barfota än boklös sa...

Men vad säger du! Då måste han ju givetvis komma till Sverige och signera böcker, eller hur? Hör ni det Norstedts? Ta hit Ozzy!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...