28 januari, 2010

Utmärkelser

För någon vecka sedan fick jag en utmärkelse av Lilla O för Kreativ blogger. Nu har jag fått ytterligare två. En av Fiktionista med motiveringen: Hellre barfota än boklös är en blogg som först och främst har fått en mycket snygg layout. Härifrån får jag boktips (kommer nog att börja läsa Dickens snart) av olika slag och så har vi samma intresse när det gäller skräck. Och om jag inte misstar mig så döljer sig en hårdrocksentusiast bakom bloggen.

Jag tackar och bockar! Och Fiktionista har alldeles rätt i det där med hårdrocksentusiast. Som jag skrev i en kommentar på hennes blogg så svarade jag på en sån här quiz som finns på Facebook för ett tag sen. Ni vet dom där man får reda på alla viktiga saker om sig själv som man inte hade en aning om. I alla fall, en sån undersökning hette What kind of metalhead are you (var ju naturligtvis tvungen att göra den) och svaret blev att jag är Metal to the core! Så nu vet ni det! Och tänk om jag inte hade gjort den, då hade jag fått gå i ovisshet resten av livet och inte vetat om jag verkligen var en äkta hårdrockare eller inte... Tur att Facebook har svar på alla existentiella problem.

Den tredje utmärkelsen fick jag av Vittran Tika och hennes motivering var: Hellre barfota än boklös har ett språk i sina inlägg som gör mig väldigt glad. Hon skriver ordentligt och fyndigt!

Wow! Tack så mycket. Du anar inte vad glad jag blev för de orden. Jag kan ibland vara något av en språkfascist. Jag försöker alltid att granska mina inlägg så noga jag kan innan jag publicerar för jag avskyr när jag stavar fel och skriver konstiga meningar. För någon vecka sedan blev jag påmind om detta när jag hittade ett citat från min blogg på ett bokförlags hemsida. Och naturligtvis hade jag skrivit en konstig mening och glömt ett ord!!! Så nu finns min konstiga mening där till allmän beskådan. *skäms*

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...