18 januari, 2010

Svensk bokhandels katalog våren 2010

Katalogen landade i mitt postfack idag. Det var nästan att jag glömde bort kanelbullarna som stod i ugnen där jag satt och bläddrade i katalogen. Härligt, men var det så smart att beställa den där tegelstenen egentligen? För hur många böcker fanns det inte i den där katalogen som man vill läsa? Hur ska man hinna det egentligen? Jag som redan har allra minst en "årsförbrukning" olästa böcker redan. Och igår skrev min mor till mig på Facebook att biblioteket i hennes stad har försäljning på böcker. 5 kr styck eller 15 kr för en hel varukorg! En hel varukorg!!! En boknörds våta dröm... Nej... nu ska jag inte sitta här. Jag ska sätta mig med Svensk bokhandels katalog och mumsa på en nybakt kanelbulle.

3 kommentarer:

Lilla O sa...

Har också fått den idag och fastnade totalt. Det blir dagens kvällslektyr!

Lilla O sa...

Har förresten skrivit om dig i min blogg!

MariaH sa...

Den är ju totalt livsfarlig! Varenda gång skriver jag långa listor o jag håller fortfarande på att beta av den som jag skrev för tre år sedan men ÄNDÅ kommer det att bli så att jag dreglande sitter och skriver ännu en lista

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...