08 januari, 2010

Kulturfyran

Jag har varit lite dålig på att svara på Kulturbloggens kulturfyror men här kommer svaren till årets första:

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
Det blev Oliver Twist av Charles Dickens

2. Första konserten du går på?
Jag har köpt biljetter till mig, min son och min syster till Kamelot i Stockholm i april! Det kommer bli så vansinnigt roligt. Nu är jag orolig att jag ska bli sjuk eller att något annat kommer att inträffa så jag inte kommer att kunna åka dit. Okej.. nu tar jag ett lugnt andetag... Puuh!

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
Vet inte ännu, men jag är lite sugen på Sherlock Holmes. Teater var det tyvärr åratals sen jag gick på.

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?
Ser mest fram emot ett jobb. Har jobbat som timvikarie i snart ett år nu och det är lite påfrestande att inte veta från dag till dag när man ska jobba. Jag känner mig aldrig riktigt ledig. Frestar på för resten av familjen också när det är svårt att planera något.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...