28 januari, 2010

Skrivarkurser

Har du gått någon skrivarkurs som du vill rekommendera? Det finns ju ett otal att välja mellan. Jag skulle bli väldigt glad om du delar med dig av dina erfarenheter av en speciell skrivarkurs du gått, eller för den delen funderar på att gå. Jag vill gärna gå en kurs själv men har svårt att veta vilken jag ska välja. Plånboken är en viktig anledning också. För tillfället har jag inte råd att betala tusentals kronor. Lämna gärna en kommentar eller maila mig med era förslag.

7 kommentarer:

Andasin sa...

Får du matnyttiga tips här får du gärna dela med dig :)Har varit inskriven på en nätbaserad skrivkurs men kan, tyärr, inte rekommendera den. Därför är jag själv nyfiken på fler förslag!

Frontalkrock sa...

Göran Hägg - Nya Författarskolan
Wahlström och Widstrand 2004

(Nytryck och förbättrad från 1993)

ISBN 91-46-21065-2

Kanske kan vara av intresse.
Det är det enda jag kommer på nu.

Jag kan ge mer tipps när jag kommer ihåg.

Hellre barfota än boklös sa...

@Andasin: Har du lust att maila mig och skriva vilken skrivkurs det gäller? Funderar nämligen på att hoppa på en internetbaserad kurs. Men om det är den du har dålig erfarenhet av så kanske jag ska låta bli.

@Frontalkrock: Nya författarskolan är på väg hem till mig. Hoppas den kommer redan imorgon, annars lär den dyka upp i början på nästa vecka. Har verkligen hört mycket gott om den så jag har höga förväntningar på den. Beställde några andra böcker som handlar skrivande också. Det blir de sista böckerna som landar i min låda på ett tag eftersom jag har infört köpstopp.

Annika sa...

Jag gick en skrivarkurs som hette English Non-Fiction Writing sommaren -08 och den var väldigt givande. Vi fick lära oss att skriva med alla våra sinnen och dessutom fick vi engelskan på köpet så att säga.

Den var nätbaserad och den enda obligatoriska kostnaden var kåravgiften. Sedan hade läraren förslag på en del bra böcker om skrivande: samtliga på engelska naturligtvis men de är verkligen otroligt bra. Rekommenderas!

Hellre barfota än boklös sa...

@Annika: Vilken skola eller studieförbund var det som höll i den kursen? Vill gärna veta mer.

Hellre barfota än boklös sa...

@Annika igen: Du får gärna skriva vilka böcker som din lärare rekommenderade.

Anonym sa...

Jag gick för några år sen en nätbaserad sommarkurs i kreativt skrivande som Växjö uni stod för. Den var okej, men inget jag direkt skulle rekommendera.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...