02 januari, 2010

Nytt år - nya utmaningar

Som ni säkert redan vet så har jag en "liten" utmaning detta år. Att läsa 1-2 böcker av Charles Dickens under årets månader med start nu i januari. Vem som helst får gärna delta i utmaningen och blogga om sin egen läsning eller lämna kommentarer här på bloggen om de böcker ni har läst. Det finns inget som helst krav på att läsa alla böcker på listan utan det är fritt fram att välja nivå på sitt eget Dickensläsande. Listan på vilken bok som läses vilken månad finner du här. Just nu håller jag själv på med Oliver Twist. Utöver den ska jag även läsa Sketches by Boz under den här månaden.

Dickensutmaningen är den enda planerade läsningen som jag har för detta år. Visst har jag en del förväntningar och förhoppningar om att hinna/kunna läsa vissa böcker men jag tar det som det kommer. Jag vill inte kväva min läslust med för många måsten. Utöver min egen utmaning deltar jag även i Maritas utmaning att läsa minst 20 000 sidor samt Annikas utmaning Läs boken - se filmen.

Jag ser fram emot alla härliga böcker jag kommer att läsa under det här året. Och jag önskar dig ett Gott Nytt Läsår!

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...