19 januari, 2010

Prisutdelning


Jag har fått en award av Lilla O med motiveringen: Hellre barfota än boklös upptäckte jag då jag skickade bokpaket till Titti i höstas. Egentligen delar vi inte så ofta boksmak, men det är en läsvärd blogg.

Det tackar jag naturligtvis för. Jättekul att du tänkte på mig. Nu är tanken att jag ska dela ut samma award till andra bloggare. Många av de bokbloggar som jag läser regelbundet har redan fått en award så kanske blir det ändå någon blogg som får utmärkelsen mer än en gång.

Reglerna när man accepterat utmärkelsen är följande:
Kopiera "awarden" till din blogg.
Länka till den som gav dig "awarden".
Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
Välj 7 andra bloggare som du skickar "awarden" vidare till och länka dem.
Skriv en kommentar i deras bloggar så att utmärkelsen uppmärksammas.

Men först ska jag berätta sju fakta om mig själv. Om de är så intressanta vet jag inte men here goes:
1. Sedan tidig barndom har jag drömt om att bli författare.
2. Jag har brevväxlat med fångar som suttit på death row i USA.
3. Jag brukar chatta med Oliver Palotai i Kamelot.
4. Jag är hysteriskt rädd för möss och råttor. När jag var liten var det en mus som hade tagit sig in och bosatt sig i mitt rum och jag hittade muslort under min huvudkudde...
5. Min sambo är författare och har skrivit flera böcker och brukar få pengar från Svensk författarfond. (det var inte riktigt om mig men i alla fall...)
6. Jag har haft samma sångpedagog som Martin Stenmarck och hans bror David.
7. När jag var liten var jag kär i Kermit.

Sju bloggar som får utmärkelsen av mig:
1. Fiktionista är en blogg som jag brukar kika in hos för att få boktips. Jag delar hennes intresse för skräck.
2. Köpstoppsbloggen är bloggaren som hade köpstopp i ett år och som nu skriver om hållbar konsumtion. Där finns det alltid intressant läsning och många bra boktips som handlar om frivillig enkelhet och annat.
3. Högsbo och Hisingens biblioteks blogg där Elin och Siska jobbar med att främja inte bara läslusten utan kultur över huvudtaget.
4. Maritas bibliotek som började blogga nästan samtidigt som mig och där jag ofta kikar in för att få boktips.
5. Alkb som trots sin värk kämpar på och bloggar om intressanta böcker och fixar utmaningar.
6. Bokstävlarna för de alltid så välskrivna och intressanta recensionerna.
7. Bokomaten som inte bara skriver om intressant läsning utan även om matlagning och verkar vara en synnerligen trevlig vegoprick.

7 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Nej men, puss på dig, sötaste du! Vad gulligt! Trodde inte jag skulle få någon award nu när det plötsligt delas ut till höger och vänster..;) Tyckerm insan du verkar vara en synnerligen trevlig prick du med.;) kan berätta att jag är fobiskt rädd för råttor också. Jag menar seriöst. Kan få hjärtklappning och panik av en plastpåse på marken om det är mörkt och jag "får för mig" att det säkert är en råtta.. borde kanske göra något åt det där någon gång..

Hellre barfota än boklös sa...

Vassego! Ja det där med råttor är förskräckligt faktiskt. Jag sån där som man brukar se på film, en hysteriskt kvinna som ställer sig på en stol och skriker. Det är fruktansvärt jobbigt.

Ylva sa...

Vilken vansinnigt snygg bakgrund på din blogg!

Rädd för möss var en rolig upplysning i sammanhanget.

Bokomaten.. sa...

*skratt* det gör inte jag, jag brukar först skrika till och sedan bliv jag vit och tyst, hyperventilerar och börjar lipa. Fruktansvärt pinsamt, faktiskt. Fast om jag ska vara helt ärlig tycker jag ibland att det är andra som är orealistiska. Jag menar, råttor ÄR faktiskt farliga djur. De spred ju pesten över hela europa och har stora gula huggtänder som när som helst är beredda att sprida sitt gift i en om de hugger. Tycker det är kontigt om man INTE är rädd.

Ingrid sa...

Du har verkligen fått till en mycket vacker blogg- en ren njutning att komma på besök.

Annika sa...

Åh, tack så mycket! Vad glad jag blir!

Du hade många intressanta fakta om dig själv. Att vara rädd för djur är minsann inte roligt. Jag är dock inte ett dugg rädd för råttor men spindlar däremot ... fy tusan säger jag bara!

Nu ska jag ta mig en rejäl funderare över vilka smaskiga detaljer jag ska avslöja om mig själv :-)

Unknown sa...

Så glad jag blir av din award. Ska tänka igenom och göra ett inlägg om detta. Tack för utmärkelsen och tack för att du har en bra och läsvärd blogg.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...