03 augusti, 2010

Bok att se fram emot

För ett tag sedan listade jag några av de böcker som jag ser fram emot i höstens bokflod. En av dem är Josefine Sundström's debutroman Vinteräpplen som utkommer nu i augusti på Forum. Jag föll för den direkt när jag läste om den i Svensk bokhandel's höstkatalog. Igår skickade jag in ett inköpsförslag till mitt lokala bibliotek som meddelade idag att de kommer att köpa in boken. Så nu väntar jag spänt på ett reservationsmeddelande från bibblan.

För några veckor sedan fick jag ett mail från Josefine som hade läst här på bloggen att jag såg fram emot hennes bok. Och dessutom tackade hon för en härlig läs-och skrivblogg. Jag blev såklart väldigt glad för de orden. Det är lite extra roligt när författare av en bok man läst, eller i det här fallet ser fram emot att läsa, visar sin uppskattning på det sättet.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...