11 augusti, 2010

Köpstoppet är över

Nu är köpstoppet över för denna gång. Dessa tre månader har gått både snabbt och långsamt på samma gång. Till en början kändes det bara väldigt skönt att inte köpa några nya böcker. De sista fyra veckorna var otroligt sega och det kändes som att det aldrig skulle ta slut. Men nu är det slut! till och med igår. Så nu är det återigen fritt fram att köpa vilka böcker jag vill. Fast tanken är ju att jag inte ska köpa lika många böcker som jag gjorde förut. Och merparten av de jag köper har jag tänkt ska vara begagnade. För det är en väldigt stor skillnad på om jag shoppar loss på Adlibris eller Myrorna. Både för plånboken och för miljön. Men nu ska jag äntligen lägga in en beställning på Karl Ove Knausgård's Min Kamp bok 2.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Du har varit väldigt ståndaktig- jag undrar om jag skulle ha klarat av hela tre månaders köpstopp på böcker.... tveksamt. Det är nog nyttigt att prova på. Hoppas att du hittar riktigt många "fynd" på Myrorna. Jag har tyvärr inte något "Myrorna" här i närheten- men väl ett loppis med en hel del böcker att leta igenom.(oftast).

Johanna sa...

Hej! Snubblade över din blogg, roligt att se vad andra läser. Är också boknörd och är mycket imponerad av att du klarat ett köpstopp på tre månader! Själv bloggar jag om lite allt möjligt, men har valt att hålla koll på vilka böcker jag läser genom att skriva upp dem i min blogg och sen skriva lite om dem varje månad. Gillar "valspråket" "Hellre barfota än boklös", precis så är det!

Titti sa...

Det har helt klart varit en prövning! :-)
Och varmt välkommen till bloggen Johanna. Ska kika in till dig också.

karin berg/enbokcirkelföralla sa...

Ååå vad skönt att köpstoppet är över =) jag klarar inte ens av att ha ett...

Titti sa...

Ja det är det faktiskt. Trodde jag skulle bli tokig på slutet! Eller tokigare kanske...

Hanneles bok-paradis sa...

själv har jag hittat massa böcker gratis på bibliotekets fyndlåda :)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...