27 augusti, 2010

Bokbloggsjerka del 5

Jag har varit lite dålig på att delta i dessa jerkor varje vecka men nu så är jag på igen.

Regler

1. Skriv in urlen till ditt inlägg om ”jerkan” i Mr Linky listan här.

2. Besök andra bloggar genom att klicka på deras ”jerka”inlägg. Hitta nya bloggar att följa. Skaffa nya vänner. Prata om . Skryt upp dina favoritförfattare. Ha kul!

3. Sprid information om jerkan så att så många som möjligt hittar hit och kan dela med sig. Ju fler vi blir desto fler nya bokbloggar kommer vi att hitta under resans gång.

4. Besvara följande fråga i ditt inlägg (det blir en ny fråga varje vecka!):

LYSSNAR DU PÅ MUSIK NÄR DU LÄSER? OM JA, VILKEN ÄR DEN ULTIMATA ”LÄSARMUSIKEN” ENLIGT DIG (JUST I DETTA NU!)? OM NEJ, HAR DU NÅGON ANNAN RITUAL KRING LÄSANDET SOM DU KAN DELA MED DIG AV?

Nej, jag lyssnar oftast inte på musik när jag läser. Jag vill koncentrera mig på boken och enbart boken. När jag läser i bilen (eftersom jag inte har körkort och endast är passagerare) så kan det dock finnas musik i bakgrunden. Ibland radiokanalen Rockklassiker eller om sambon har en period när han lyssnar på blues eller country eller vad det nu kan vara. Bäst är det om han har en period då han lyssnar på hårdrock/metal. :-D

1 kommentar:

Annika sa...

Lycko dig som kan kombinera bilåkandet med läsning: jag har alltid varit så fruktansvärt åksjuk så jag har helt enkelt fått lära mig att det inte blir någon läsning när jag åker bil eller buss.

Det hindrar mig visserligen inte från att ta med mig en bok i packningen i alla fall: både bilar och bussar tar paus :-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...