06 augusti, 2010

Bokinköp

Jag tror min sambo är sjuk. Han köpte flera böcker här om dagen när vi besökte Antikvariat Lexica och Myrorna i Örebro. Så många böcker har han nog aldrig köpte förut. Så jag måste naturligtvis visa upp inköpen. Det är en klart minnesvärd händelse här hemma. Ja rent av är det en historisk händelse.

Sambon är radioamatör bland annat så han blev väldigt glad när han hittade en förteckning över Svenska amatörradiotillstånd. Dessutom hittade han flera årsböcker och almanackor av olika slag från årtalet hans mor föddes. Och svärmor fyller påpassligt nog 60 år nu på söndag så då ska hon få de här böckerna bland annat.


Med tanke på hur många böcker min sambo köpte till sig själv så ser min bokhög rätt liten ut. Innan ni upprört ropar att Du har ju minsann köpstopp!!! så kan jag säga att min sambo köpte dem till mig. Det känns bra att kunna visa upp en bokhög med bättre begagnade böcker utan att ha brutit mot köpstoppet (som ju för övrigt snart tar slut). Uppifrån och ner är det Skrivandets hantverk av Sven Wernström, Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian (åh vad jag gillade den när jag var liten), Ya-Ya flickornas gudomliga hemligheter av Rebecca Wells, Guppy till kvällsmat & En förtrollad vardag av Marika Cobbold Hjörne, En man med många talanger av Patricia Highsmith och Snälla vita herrar av Erskine Caldwell, som jag enbart köpte för att jag kände igen namnet. Har dock inte läst något av Caldwell förut så det ska bli intressant.

3 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

jag gillar göteborgaren Marika Cobbold Hjörne

Ingrid sa...

De där När-var-hur-böckerna ger en väldig nostalgikänsla. Jag har ett par stycken i min hylla. Erskine Caldwell- hmmm- nu blir jag nyfiken- tror att jag har läst något av honom men det är i så fall längesedan. Hoppas att du skriver om "Snälla vita herrar" så småningom.

MariaH sa...

Åh, vilka bra fynd! Både för dig och sambon.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...