18 augusti, 2010

Nytt i bokhyllan

Igår var det överfullt i brevinkastet. Senaste utgivningen från Bakhåll landade med följande titlar: Franz Kafka - Brevet till fadern, Sture Dahlström - Cyklonmannen & Arthur Conan Doyle - Sherlock Holmes i Skräckens dal.

Äntligen fick jag också hem Karl Ove Knausgård's Min Kamp Andre Bok som jag ska läsa så snart jag läst ut Jan Kjærstad's Förföraren.

Efter ett biblioteksbesök kom jag också hem med ytterligare två spillans nya böcker. Mitt lokala bibliotek delar ganska ofta ut gratis böcker och när det står att man får en bok (eller två!!) alldeles gratis så dras man av någon underlig anledning dit. Ja, men hur ska en stackars boknörd kunna stå emot en sådan sak som gratis böcker egentligen? Jag hittade såklart två. (Jag hade kunnat ta med mig fler, var så säker. Men övriga biblioteksbesökare kanske också ska få några gratis böcker, eller hur?). Nåja, tillbaks till böckerna. De två böcker som fick följa med mig hem (trots redan översvämmade bokhyllor) var Danse macabre - Nora Keizer som handlar om författarinnans egna upplevelser av Förintelsen och Litteraturens värden - Anders Mortensen (red).

Nu återstår bara frågan - när hade jag tänkt att jag skulle ha tid att läsa alla de här böckerna?

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Ah, jag alskar de dar "Gratis Bocker"-borden! Jag far alltid en knapp och vill ta med mig alla, men lyckas oftast avstyra mig sjalv.

En gang klev jag in pa ett litet antikvariat (mer stil av loppis egentligen) som skulle stanga och de gav bort alla bockerna, for de skulle kastas...efter 10 minuter fick jag magknip och blev tungen att aka, fick bara med mig runt 8 bocker, och jag angrar det fortfarande....

Titti sa...

Åh! Jag känner verkligen med dig! Förstår att det känns jobbigt. Men förhoppningsvis fick de följa med någon annan bokälskare hem. :-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...