22 augusti, 2010

Läskiga Amazon

Det känns lite läskigt när sajter som Amazon kartlägger alla ens klick på sin sajt och skickar ett mail som inleds med: We've noticed you like a bit of hard rock and metal...

Jag brukar bara köpa böcker från Amazon men har hittills aldrig köpt musik därifrån. Nu senast har jag dock kollat en del på Kamelot's nya skiva Poetry for the Poisioned som släpps om en dryg månad. Så det är väl därför de skickar ut det där mailet till mig. Men lite läskigt är det allt att de kartlägger alla ens klick på sidan. Storebror ser dig...

3 kommentarer:

Anna sa...

Åh, är det bara en månad kvar? Vad trevligt. :D Jag har höga förhoppningar på den skivan. :)

Titti sa...

Bara och bara... Egentligen är det faktiskt tre veckor kvar så jag ska inte klaga. Men jag vill ju ha skivan nu!! Har också höga förväntningar på den och jag tror att den kommer att leva upp till dem. Det vore konstigt annars. Två låtar spelade de ju när jag var och kollade på dem i Stockholm och dom var väldigt bra.

I veckan släpps ju Apocalypticas 7th Symphony så jag ska nog kunna härda ut i tre veckor till. :-)

Hanneles bok-paradis sa...

tekniken är enkel, men visst är det läskigt, när storebror ser en

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...