06 augusti, 2010

Novellmanus igen

Jag var uppe i ottan i morse eftersom jag skulle skicka sonen med morfar till Arvika över dagen. Då tänkte jag att jag kan lika gärna passa på och göra ändringarna som jag har markerat i mitt novellmanus. Nu är det gjort och manuset är nu redo (tror jag) att skrivas ut och möta sina första läsare (min sambo och syster). Det är både roligt och nervöst att höra vad de har att säga om det hela.

Jag har för övrigt bestämt mig för att bara skicka noveller till två tävlingar. Jag hinner nog inte redigera de andra två manusen innan inlämningstiden är ute. Men det gör inget. Det är två fler tävlingar än vad jag någonsin skickat in till. Och sen måste jag börja skriva på något nytt. Kanske den där boken som legat och malt i i mitt huvud de senaste månaderna?

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...