31 augusti, 2010

Högläsning - Laura Palmers hemliga dagbok

Som ni har väntat - jag förstår det. Eftersom blogger vägrar att ladda upp mitt klipp så fick jag ladda upp via YouTube istället och ja... här har ni första kapitlet ur Laura Palmers hemliga dagbok, uppläst av undertecknad. Jag kan inte påstå att jag är särskilt road över att höra min stämma (det hörs verkligen i vilken del av landet jag bor iiiiii) men har jag lovat att göra detta så har jag. Nu går jag Into Hiding (som för övrigt är en väldigt bra låt med Amorphis). Eller inte. Jag blir bara nervös för vad ni ska tycka om min högläsning.

Och varför blogger envisas med att kapa av typ halva rutan till höger vet jag inte.

7 kommentarer:

Boktradition sa...

Åh, vad fint! Det är ju supermysigt med högläsning. Vad bra du gör det :)

Titti sa...

Men guu vad snäll du är!! Jag som skämdes lite smått över mig själv och min röst och alla fem miljoner tabbar det kändes som jag gjorde medan jag läste det där.

Maud/En bok om dagen sa...

Men du läser väl hur fint som helst! Bra jobbat!

Blogger kapar din film för att du inte har anpassat formatet på klippet. Du måste anpassa storleken, ungefär samtidigt som du klickar i om du vill ha någon färgglad bård nertill, om du vill inkludera liknande klipp och sånt där krafs - vet du då? Om du inte vet hur många pixlar du har på spalt kan du bara prova dig fram med olika alternativ.

Titti sa...

Tack för tipset! den där rutorna hade jag aldrig uppmärksammat. Man lär sig nåt nytt varje dag. Tack för det!

och tack för att du tycker att jag läser fint. Känns mindre jobbigt att ha klippet uppe nu när ni är två som skrivit det. :-)

Vixxtoria sa...

Åh, jag tycker också det är jättefint. Jag som läste de första 10 sidorna härom dagen och tänkte att "hm, ja, jag ska nog inte läsa mer, för det blir nog inte bättre precis, och bättre att ha boken i salig åminnelse", jag tyckte plötsligt boken blev mycket bättre.

Och så är det ju spännande att höra hur din röst låter!

Fast vad gäller innehållet är jag faktiskt lite fundersam. Jag har för mig att när Donna träffar Maddy i tv-serien, så är det för första gången. Det får du kolla upp när du sitter där med din goldbox och äter paj.

Hanneles bok-paradis sa...

Du har trevlig röst (du kan ju välja tre olika storlekar, när du lägger in bilder).

Titti sa...

Jag ska definitivt kolla upp det där Vixxtoria. Och tack alla för era snälla kommentarer. :-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...