06 augusti, 2010

Mina skrivarböcker


Parallellt med eget skrivande är det alltid lika roligt att läsa i skrivarböcker tycker jag. Jag har mina böcker liggande i köket just nu för det är oftast där jag sitter och läser. Ett par av böckerna på bilden har jag inte läst ännu. Det är Olof Lagercrantz's Om konsten att läsa och skriva och Sven Wernström's Skrivandets hantverk. Betsy Lerner's The Forest for the Trees håller jag på och läser just nu och den är riktigt, riktigt bra! Elizabeth George's bok har jag bara läst hälften, sen tappade jag intresset. Ska försöka läsa den helt och hållet så småningom. Nu blir man ju inte författare av att läsa böcker om att skriva, men det skadar väl knappast heller.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

jag har på somrarna gått skrivarkurser, Fridhems folkhögskola i Svalöv är bäst.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...