14 augusti, 2010

Sommarenkät

Hakar på och svarar på frågorna i sommarenkäten från Bokhora.

1. Bäst i sommar?
I am Legend - Richard Matheson

2. Sämst i sommar?
Strax efter solnedgången - Stephen King

3. Vad har du helst läst på stranden?
Jag har badat två eller tre gånger i sommar och då har jag haft fullt sjå att hålla kolla på den lilla. Någon tid för att läsa finns inte när vi är och badar.

4. Var har du läst mest?
Hemma (som vanligt) eller möjligtvis i bilen på väg någonstans (men det är också som vanligt).

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Böckerna om Narnia skulle jag läsa den här sommaren. Har kommit halvvägs. Men det finns ju lite tid kvar för att läsa resterande delar i serien. Augusti är ju inte slut ännu.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Har haft köpstopp fram till för några dagar sedan. Så den första bok jag har köpt i sommar är andra delen av Min Kamp av Knausgård.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Mycket. Dels de (hundratals) olästa böckerna som står i mina bokhyllor, höstens bokflod och dessutom tänkte jag försöka ge mig på ett litet höstprojekt. Information kommer senare.

3 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

jag lyckas sällan läsa på stranden..

Hanneles bokparadis sa...

I am Legend såg jag som film, intressant.

sundin sa...

Strax efter solnedgången blev ingen jättefavorit för mig heller, men skulle absolut inte hamna bland de sämsta, en del av novellerna var grymt bra.
Får man fråga vad som var så kasst med den?
mvh s.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...