04 augusti, 2010

Redigering av novellmanus

Nu har jag påbörjat arbetet med att redigera några av mina novellmanus som ska skickas in till novelltävlingarna som jag skrev om för några inlägg sedan. Jag har tillbringat en stund nu på morgonen och ändrat i texten för att göra den mer lättläst. Det är otroligt vad mycket fel man hittar i sin egen text när den har legat till sig lite. Just den här novellen har jag heller inte haft någon titel till utan den har haft den konstiga arbetstiteln Tavlan eftersom jag fick idén från en tavla. Men den titeln kan man naturligtvis inte behålla. Nu tror jag dock att jag har kommit på en titel som passar bra. Nu återstår bara några mindre justeringar (tror jag) innan jag kan skriva ut den och placera den i händerna på min kära sambo och syster så de får läsa igenom den och säga vad de tycker. Det känns pirrigt. Fast det är i och för sig ingenting mot hur det känns att skicka in den till en tävling. Men som jag har skrivit förut, jag måste våga ta steget och lämna ifrån mig mina alster. Hur jobbigt det än känns.

4 kommentarer:

Fru E sa...

Vad spännande! Jag önskar att jag hade haft skrivaridéer, men tyvärr... Det är totalt tomt. Jag får nöja mig med att läsa andra istället. Lycka till i tävlingarna!

Titti sa...

Tack så mycket!

Anna S (Bokstävlarna) sa...

Det är verkligen läskigt att lämna ut texter man har skrivit, men samtidigt så är det också väldigt bra att få feedback på dem. Och tur att du har två försökskaniner att lämna ut texterna till. ;)
Lycka till!

Titti sa...

Ja det är verkligen bra att de vill läsa det helt frivilligt. :-) Men jag vågar inte riktigt lita på att det jag skriver är bra eller inte. Mina läsare hittills är ju väldigt partiska...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...