12 augusti, 2010

Strax efter solnedgången


Så har jag då läst ut Stephen King's senaste novellsamling Strax efter solnedgången. Novellsamlingen var något av en besvikelse faktiskt. Novellerna är välskrivna inte tu tal om det. Men om man förväntar sig en novellsamling i King's typiska anda så lär man bli besviken. Det blev jag i alla fall. Detta är inte skräck, tyvärr. Förutom någon enstaka novell, exempelvis N. som faktiskt var riktigt bra. Utöver den, nja, jag hade klarat mig utan dem. Tur jag inte köpte boken utan lånade den på biblioteket. Någon gång framöver kanske jag vill ha ett eget ex ändå i min personliga Kingsamling. Men jag väntar tills pocketen kommer...

Stephen King - Strax efter solnedgången
Originaltitel: Just After Sunset
Förlag: Bra Böcker
ISBN: 978-91-7002-790-1

1 kommentar:

stewe sa...

hahah, ursäkta min förra kommentar - så kan det gå om man inte lärt sig scrolla. Håller med dig i din kritik, även om jag nog gillade den med den döve liftaren mest.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...